Πέμπτη 24 Μαΐου 2012

Αμπατζόγλου: Προς στάση πληρωμών ο ΕΟΠΥΥ


Ο ΕΟΠΥΥ είναι ένα άδειο ταμείο και αν συνεχιστεί έτσι η κατάσταση, θα προχωρήσει σε πλήρη στάση πληρωμών έως τον Ιούλιο'.
Τα παραπάνω τόνισε την Πέμπτη ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Φαρμακευτικού Συλλόγου (ΠΦΣ) κ. Θεόδωρος Αμπατζόγλου, μιλώντας σε ημερίδα του ΠΦΣ, με θέμα 'Ώρα μηδέν για το κοινωνικό κράτος - Τα ασφαλιστικά Ταμεία μετά τον ΕΟΠΥΥ'.
Στην ημερίδα συμμετείχαν εκπρόσωποι των μεγαλύτερων κομμάτων, αλλά απουσίαζε εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ.
Αναφερόμενος στο μέλλον του Εθνικού Οργανισμού Παροχής Υπηρεσιών Υγείας (ΕΟΠΥΥ), ο κ. Αμπατζόγλου είπε:
'Ο ΕΟΠΥΥ που έχει την ευθύνη των παροχών Υγείας για περισσότερους από εννέα εκατομμύρια πολίτες, καταρρέει. Μέχρι σήμερα έχουν ενταχθεί το ΙΚΑ, ο ΟΓΑ, ο ΟΑΕΕ, ο ΟΠΑΔ και τώρα εντάσσονται ο ΟΙΚΟΣ ΝΑΥΤΟΥ και το ΤΑΥΤΕΚΩ.
Η πολιτεία μέσα σε μια νύκτα μείωσε τον προϋπολογισμό του κατά 2 δισεκατομμύρια ευρώ με την μείωση της χρηματοδότησης από το 0,6% του ΑΕΠ σε 0,4%. Την ίδια τύχη είχε και ο κωδικός για φαρμακευτική δαπάνη που μειώθηκε από 2,75 δισ. ευρώ στα 2,25 δισ. ευρώ τη στιγμή που για το 2011 ήταν περίπου 4 δισ.!
Επιπλέον σταμάτησε πλήρως η χρηματοδότηση που αφορούσε τους αγρότες (1,2 δισ.) και τόσο το ΙΚΑ όσο και ο ΟΑΕΕ αυτό το μήνα δεν κατέβαλαν το μερίδιο τους που προβλέπεται από το Νόμο λόγω υστέρησης εσόδων.
Έτσι, για το πρώτο τρίμηνο του 2012 τα πραγματοποιηθέντα έσοδα ανέρχονται σε 1 δισ. το οποίο αν το ανάγει κανείς σε ετήσια βάση, έχουμε 4 δισ. έσοδα.
Δηλαδή, η υστέρηση εσόδων φθάνει για το πρώτο τρίμηνο στο ποσό του 1,8 δισ., τη στιγμή που τα συσσωρευμένα χρέη του ΕΟΠΥY ανέρχονται συνολικά στα 3,63 δισ.
Χαρακτηριστικό είναι ότι με τα μεγέθη του προϋπολογισμού όπως έχουν προβλεφθεί, η φαρμακευτική περίθαλψη του κάθε Έλληνα σε μηνιαία βάση ανέρχεται στα 17 ευρώ, ενώ για νοσοκομειακή περίθαλψη το ποσό αυτό μειώνεται στα 7,9 ευρώ!
Η πρόταση του ΠΦΣ για να σωθεί ο ΕΟΠΥΥ, περιλαμβάνει τρεις δέσμες μέτρων:
  1. Να επανέλθει η κρατική επιχορήγηση στο 0,6 % του Α.Ε.Π. σύμφωνα με το άρθρο 19 του ν. 3918/2011
  2. Να δοθούν στον ΕΟΠΥΥ τα ομόλογα του Ελληνικού Δημοσίου που τώρα είναι στα χέρια του ΤΥΔΚΥ και του ΤΑΥΤΕΚΩ ενώ ανήκουν στον ΕΟΠΥΥ. Τα ομόλογα αυτά ξεπερνούν σε αξία τα 400 εκατ. ευρώ και μπορούν να δώσουν ρευστότητα στον ΕΟΠΥΥ.
  3. Να διαχωριστεί απευθείας από τις τράπεζες η καταβολή των εισφορών ασθένειας και να καταβάλλονται απευθείας στον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. και όχι μέσω ΙΚΑ και ΟΑΕΕ.
ΝΔ
Ο εκπρόσωπος της ΝΔ κ. Δημήτρης Βαρτζόπουλος, είπε ότι θα μπορούσε να προκριθεί μία άλλη λύση, όπως η ενιαία λειτουργία των κλάδων Υγείας των Ταμείων, αντί του ΕΟΠΥΥ.
Η ΝΔ θα διατηρήσει τη λειτουργία του ΕΟΠΥΥ, αλλά με αλλαγές στη δομή του. Υπάρχουν προϋποθέσεις για την υιοθέτηση της πρακτικής της κεντρικής Ευρώπης και χρηματοδότηση τεχνογνωσίας μέσω του ΕΣΠΑ.
Το κόστος είναι μικρότερο από το αντίστοιχο του γερμανικού. Η φαρμακευτική και νοσοκομειακή δαπάνη, όμως, υπερβαίνει το μέσο ευρωπαϊκό όρο. Υπάρχει ανισοκατανομή και σε άλλους τομείς.
Σε πλήρη αντίθεση με την κεντρική Ευρώπη είναι και η χρηματοδότηση, η οποία στην Ελλάδα εξαρτάται πλήρως από τον κρατικό προϋπολογισμό. Λόγω ύφεσης, θα εισπραχθούν πολύ λιγότερα από τα 4,5 δισ. που προϋπολογίζονται. Προτείνουμε μείωση των εισφορών.
Από τα 5 δισ. της νοσοκομειακής δαπάνης, ο ΕΟΠΥΥ θα καλύψει μόνο το 1 δισ. Η χρηματοδότηση μόνο από κράτος δεν είναι λειτουργική. Επιβάλλεται χρηματοδότηση μέσω κλειστών ενοποιημένων νοσηλίων.
ΟΓΑ επιβαρύνει με 75 εκατομμύρια ευρώ, ενώ το 2012 έδωσε μόλις 12 εκατομμύρια.
Η εξυπηρέτηση εσωτερικού χρέους είναι κομβική για τη ΝΔ.
ΣΥΡΙΖΑ
Ο εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ κ. Γιάννης Μπασκόζος σχολίασε ότι τέτοιου είδους συζητήσεις είναι απαραίτητες και λόγω της ευθύνης που ανέθεσε στο κόμμα του ο ελληνικός λαός και που ζητεί να του δώσει: 'Είμαστε διατεθειμένοι να την αναλάβουμε', είπε, για να σημειώσει:
'Όλοι αυτοί που ανησυχούν για το μέλλον της χώρας, δεν ανησυχούν για όσα έχουν συμβεί τα τελευταία δύο χρόνια; Τελευταία, όλοι ανακάλυψαν ότι μπορούν να συζητήσουν τα μνημόνια.
Τα προϋπολογιζόμενα έσοδα του ΕΟΠΥΥ ήταν 9,5 δισ, ευρώ. Τα 9,5 δισ. έγιναν 6,5 δισ. και απ΄ αυτά τα 5,8 δισ. είναι πιθανό να διαθέτει, αλλά έτσι όπως εξελίσσεται η κατάσταση ούτε αυτά θα έχει.
Είναι θνησιγενής και υπάρχει σοβαρή πιθανότητα να χρεοκοπήσει. Αν συνεχίσουμε έτσι, η καταστροφή είναι μπροστά μας. Είναι δύσκολο να αλλάξει η πορεία, αλλά χωρίς ακύρωση του μνημονίου και επαναδιαπραγμάτευση του χρέους τίποτε δεν μπορεί να γίνει'.
Σύμφωνα με τον κ. Μπασκόζο, όσοι υλοποίησαν το εγχείρημα, αφήνουν πίσω τους καμμένη γη.
Ανεξάρτητοι Έλληνες
Ο εκπρόσωπος των Ανεξαρτήτων Ελλήνων κ. Παναγιώτης Μελάς, ανέφερε ότι η Υγεία είναι πολύ κρίσιμη για τους πολίτες και είναι υποχρέωση του κράτους να τη διασφαλίσει.
Δυστυχώς - είπε - δεν έγινε τίποτε και υποβαθμίστηκαν οι παρεχόμενες υπηρεσίες.
Σύμφωνα με τον κ. Μελά η μη πληρωμή των φαρμακοποιών από τον ΕΟΠΥΥ, οδηγεί σε οικονομικό αφανισμό τον κλάδο.
ΚΚΕ
Η εκπρόσωπος του ΚΚΕ κ. Λέττα Μεθωνιού επεσήμανε ότι το πρόβλημα δημιουργήθηκε επί σειρά ετών και πριν εφαρμοστούν τα μνημόνια ή εμφανιστεί η κρίση.
Τα προβλήματα - σημείωσε - έρχονται με μεγαλύτερη ένταση και πίεση, λόγω της κρίσης. Για τη μείωση της χρηματοδότησης του ΕΟΠΥΥ, είπε ότι το κριτήριο δεν ήταν οι ανάγκες του λαού, αλλά το πώς θα προσφέρουν το ελάχιστο 'πακέτο' υπηρεσιών.
ΔΗΜΑΡ
Ο εκπρόσωπος της Δημοκρατικής Αριστεράς κ. Χρήστος Μιχαϊλίδης σχολίασε πως όταν υπάρχει πρόβλημα στην Ελλάδα, λύνεται περιστασιακά.
Έστω και αυτή την ύστατη ώρα - ανέφερε - μπορούν να ληφθούν μέτρα. Η Ελλάδα δεν είχε ποτέ ΕΣΥ.
Το 1983 συστάθηκε το ΕΣΥ, χωρίς να προβλέπεται, ωστόσο, ο ρόλος των Ταμείων. Δεν καταργήθηκαν τα 'ευγενή' Ταμεία, με αποτέλεσμα να υπάρχει ένα 'εθνικό' σύστημα με νοσοκομεία και Κέντρα Υγείας.
Η αναλογία χρηματοδότησης πριν το ΕΣΥ ήταν 90% για το δημόσιο και 10% για τον ιδιωτικό και σήμερα έχει γίνει 50% - 50%.
Δημιουργήθηκε ένα σύστημα 'χωρίς κολόνες'.
Η ΔΗΜΑΡ θέλει οπωσδήποτε να αλλάξει η αναλογία 50 - 50. Είναι υπέρ της ενίσχυσης του δημόσιου τομέα, χωρίς να δαιμονοποιείται ο ιδιωτικός.
Για τον ΕΟΠΥΥ είναι σύμφωνος με την ενοποίηση όλων των κλάδων Υγείας στην πρωτοβάθμια φροντίδα, αλλά όχι με τον ερασιτεχνικό τρόπο που έγινε.
ΙΣΑ
Ο πρόεδρος του Ιατρικού Συλλόγου της Αθήνας (ΙΣΑ) κ. Γιώργος Πατούλης, υπογράμμισε ότι ο ΙΣΑ είχε χαρακτηρίσει θνησιγενή τον ΕΟΠΥΥ από τη σύστασή του.
Πρέπει - είπε - να ενοποιηθούν τα Ταμεία, αλλά όχι με τον τρόπο που γίνεται τώρα.

Φάρμακα μετ' εμποδίων έως τις 30 Μαΐου


Τουλάχιστον έως τις 30 Μαΐου θα συνεχιστεί η κινητοποίηση των φαρμακοποιών της Αττικής.
Το προεδρείο του Συλλόγου τους (ΦΣΑ) ανακοίνωσε την Τετάρτη ότι συνεχίζει την άρση της πίστωσης προς τους ασφαλισμένους του Εθνικού Οργανισμού Παροχής Υπηρεσιών Υγείας (ΕΟΠΥΥ).
Η κινητοποίηση θα διαρκέσει μέχρι να εξασφαλισθεί απαραίτητο κονδύλι από τον κρατικό προϋπολογισμό και να εξοφληθούν τα χρέη, ύψους 540 εκατομμυρίων ευρώ του ΕΟΠΥΥ προς τους φαρμακοποιούς της χώρας.
Ο ΦΣΑ καλεί τα μέλη του σε έκτακτη γενική συνέλευση, την Τετάρτη 30 Μαΐου, στην οποία θα αποφασισθούν οι περαιτέρω κινήσεις του Συλλόγου.
Πρόταση
Με σκοπό την εξεύρεση λύσης στο αδιέξοδο, ο πρόεδρος του ΕΟΠΥΥ έστειλε την Τετάρτη στους φαρμακοποιούς έγγραφη πρόταση εξόφλησης των χρεών.
Η πρόταση αναφέρει τα εξής:
Ο ΕΟΠΥΥ προχώρησε στις απαραίτητες ενέργειες, έτσι ώστε την ερχόμενη Παρασκευή να εκταμιευθούν 75 εκατομμύρια ευρώ.
Δρομολογούνται επόμενες πληρωμές μέχρι τις 31 Μαΐου και τις 14 Ιουνίου, οπότε και θα εξοφληθούν οι υποχρεώσεις των μηνών Μαρτίου και Απριλίου 2012 αντίστοιχα.
ΣΦΕΕ
Σε συνάντηση που πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη μεταξύ του υπουργού Υγείας κ. Χρήστου Κίττα και του Συνδέσμου Φαρμακευτικών Επιχειρήσεων Ελλάδας (ΣΦΕΕ), ζητήθηκε από τον ΣΦΕΕ, μεταξύ των άλλων θεμάτων, να υπάρξει κατανόηση των προβλημάτων των φαρμακοποιών και η κατά το δυνατόν διευκόλυνση στις μεταξύ τους συναλλαγές, αίτημα που αντιμετωπίστηκε κατ΄ αρχήν θετικά.
Από το υπουργείο Υγείας ανακοινώθηκε ότι κάθε καθυστέρηση στην εκτόνωση της κατάστασης, προκαλεί τεράστια προβλήματα στον πολλαπλώς δοκιμαζόμενο Έλληνα ασφαλισμένο.

Ανακοινώθηκε το πρόγραμμα πληρωμής των οφειλών προς τους φαρμακοποιούς

 Ανακοινώθηκε το πρόγραμμα πληρωμής των οφειλών προς τους φαρμακοποιούς

Το χρονοδιάγραμμα για την έναρξη της αποπληρωμής μέρους των οφειλών από τον ΕΟΠΥΥ προς τους φαρμακοποιούς, ανακοίνωσε το υπουργείο Υγείας, ελπίζοντας στην αναστολή των κινητοποιήσεων των φαρμακοποιών.
Στην ανακοίνωσή του το υπουργείο Υγείας αναφέρει ότι με γνώμονα την ανάγκη για την απρόσκοπτη εξυπηρέτηση των πολιτών και τις δυνατότητες της Εθνικής Οικονομίας, δόθηκαν συγκεκριμένες οδηγίες στον πρόεδρο του ΕΟΠΥΥ, Γεράσιμο Βουδούρη, να προχωρήσει στις απαραίτητες ενέργειες, έτσι ώστε την ερχόμενη Παρασκευή 25 Μαΐου 2012 να εκταμιευθούν 75.000.000 ευρώ, ενώ δρομολογούνται επόμενες πληρωμές μέχρι τις 31/05/2012 και 14/06/2012 οπότε και θα εξοφληθούν οι υποχρεώσεις των μηνών Μαρτίου και Απριλίου 2012, αντίστοιχα, σύμφωνα με το newsit.gr
Αξίζει να σημειωθεί ότι για το χρονοδιάγραμμα αυτό έχουν ήδη ενημερωθεί εγγράφως οι Φαρμακευτικοί Σύλλογοι.
Το υπουργείο καταλήγει στην ανακοίνωσή του τονίζοντας στους εμπλεκόμενους ότι «κάθε καθυστέρηση στην εκτόνωση της κατάστασης προκαλεί τεράστια προβλήματα στον πολλαπλώς δοκιμαζόμενο Έλληνα ασφαλισμένο».
Ωστόσο, σε συνάντηση που πραγματοποιήθηκε σήμερα μεταξύ του υπουργού Υγείας, Χρήστου Κίττα, και του Συνδέσμου Φαρμακευτικών Επιχειρήσεων Ελλάδας (ΣΦΕΕ), ζητήθηκε από το ΣΦΕΕ, μεταξύ των άλλων θεμάτων, να υπάρξει κατανόηση των προβλημάτων των φαρμακοποιών και η κατά το δυνατόν διευκόλυνση στις μεταξύ τους συναλλαγές, αίτημα που αντιμετωπίστηκε κατ’ αρχήν θετικά.

Κωδικοί φυσικοθεραπευτικών πράξεων

Πληρωμές από ΕΟΠΥΥ-Παραπεμπτικά Φυσικοθεραπείας - Ενημέρωση από την ΠΕΕΦ


Στη χθεσινή συνάντησή μας με τη Δ/ντρια Οικονομικού του ΕΟΠΥΥ, πληροφορηθήκαμε ότι την επόμενη εβδομάδα θα δοθεί εντολή για οριστικοποίηση του πρόχειρου λογιστικού ελέγχου σε συγκεκριμένη ημερομηνία και την αποστολή των συγκεντρωτικών καταστάσεων από τις κατά τόπους ΥΠΑΔ στον ΕΟΠΥΥ. Στη συνέχεια, η έκδοση του εντάλματος πληρωμής, η υπογραφή του από τον πάρεδρο και η αποπληρωμή των Φυσικοθεραπευτών για το πρώτο τρίμηνο του 2012. Ελπίζουμε μέχρι την επόμενη εβδομάδα οι ΥΠΑΔ να προλάβουν να περατώσουν το έργο τους.
Ασκήσαμε για άλλη μια φορά τη μεγαλύτερη πίεση προς τη Δ/νση Σχεδιασμού, για την ταχύτερη διεκπεραίωση του διευκρινιστικού εγγράφου που αφορά στον έλεγχο των παραπεμπτικών Φυσικοθεραπείας,πιστοποιημένους ιατρούς κ.λ.π.