Πέμπτη 7 Ιουνίου 2012

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Κέρκυρα 07/06/2012
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ


Οι Εργαστηριούχοι Φυσικοθεραπευτές Κερκύρας, έχοντας ως στόχο την ενημέρωση των ασφαλισμένων του ΕΟΠΥΥ τόσο σε τοπικό, όσο και σε Πανελλήνιο επίπεδο, σας παραθέτουμε τα προβλήματα που βιώνουμε και μας έχουν οδηγήσει σε τραγική οικονομική κατάσταση. 
1. Δεν μας έχουν καταβληθεί ακόμη οφειλές από φυσικοθεραπείες κάποιων ταμείων, από τον Απρίλιο του 2011.
2. Παρότι υπάρχει Νομοθετική ρύθμιση που ορίζει την υποχρέωση εξόφλησης των δαπανών εντός 45 ημερών, για τα μηνιαία παραπεμπτικά που θα κατατίθενται, οι πλειονότητα των συναδέλφων μας δεν έχει λάβει τα δεδουλευμένα του από 1/1/2012.
3. Παρόλη τη δέσμευση από τον κ. Βουδούρη, Πρόεδρο του ΕΟΠΥΥ για εξόφληση των δαπανών του προηγούμενου έτους, εντός του Μαρτίου του 2012, δεν έχει γίνει καμία απολύτως ενέργεια εκ μέρους τους, αντιθέτως μεταθέτουν την ημερομηνία εξόφλησης μετά την παραλαβή του 2ου πακέτου στήριξης του Δ.Ν.Τ.
4. Για τις δαπάνες των παραπεμπτικών του 2011 μας υποχρεώνουν σε «κούρεμα» το οποίο θα αποφασίσουν χωρίς τη δική μας συγκατάθεση.
5. Η σύμβαση που καλούμαστε να υπογράψουμε δίνει το δικαίωμα αλλαγής των όρων της από τον ΕΟΠΥΥ, χωρίς τη συγκατάθεση μας.
Μέχρι το τέλος του 2012 ο ΕΟΠΥΥ θα καλύπτει το 98% των ασφαλισμένων της χώρας. Αυτό καθιστά τον κλάδο μας άμεσα εξαρτώμενο από τον ΕΟΠΥΥ. Αν αυτός δεν εφαρμόσει τις δεσμεύσεις του, οι φυσικοθεραπευτές είμαστε καταδικασμένοι, αφού είναι πρακτικά αδύνατο κάποιος ελεύθερος επαγγελματίας που δεν πληρώνεται για τις υπηρεσίες που παρέχει, να καταφέρει να ανταπεξέλθει στις υποχρεώσεις του. Ήδη, συνάδελφός, εδώ στην Κέρκυρα, έκλεισε το γραφείο του.
Οι φυσικοθεραπευτές του Νομού Κερκύρας ΔΕΝ είμαστε αρνητικοί στο να συνάψουμε σύμβαση με τον ΕΟΠΥΥ. Αντιθέτως, ευχόμαστε να το κάνουμε, εάν και εφόσον αρχίσει να λειτουργεί και να υλοποιεί τις δεσμεύσεις του.
Σε όλη την Ελλάδα οι φυσικοθεραπευτές ξεκινούν κινητοποιήσεις και διακόπτουν τις συμβάσεις τους, διεκδικώντας ΔΗΜΟΣΙΟ, ΔΩΡΕΑΝ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΥΓΕΙΑΣ ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΟ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ. Έτσι και εμείς θα αναγκαστούμε να αναστείλουμε τις συμβάσεις μας από 1/7/2012 μέχρι ο ΕΟΠΥΥ να μας πληρώσει τα δεδουλευμένα μας. Κατανοούμε απόλυτα την τραγική κατάσταση που βιώνει η χώρα μας, επηρεάζοντας όλους εμάς τους πολίτες και αντίστοιχα όλους τους ασφαλισμένους.
Η Διοικούσα Επιτροπή του Περιφερειακού Συλλόγου Φυσικοθεραπευτών Κερκύρας στηρίζει την απόφαση αυτή των εργαστηριούχων Φυσικοθεραπευτών που έχουν σύμβαση με τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. κρίνοντας ότι η οικονομική επιβίωση όλων των συναδέλφων έχει καταστεί αδύνατη, λόγω της αδυναμίας και απροθυμίας του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. να ανταπεξέλθει στις υποχρεώσεις που έχει αναλάβει απέναντι μας, παρόλο που οι συμβασιούχοι φυσικοθεραπευτές εκπληρώνουν στο ακέραιο τις δικές τους υποχρεώσεις προς το ταμείο και προς τους ασφαλισμένους του.

Τετάρτη 6 Ιουνίου 2012

ΕΟΠΥΥ: Πληρώνει, αν σταματήσουν οι απεργίες


Το ποσό των 70 εκατομμυρίων ευρώ θα εισπράξουν από τον ΕΟΠΥΥ οι φαρμακοποιοί, εάν σταματήσουν τις κινητοποιήσεις.
Το μήνυμα αυτό έστειλε την Τρίτη η κυβέρνηση, έπειτα από σύσκεψη που έγινε στο υπουργείο Οικονομικών, παρουσία των υπουργών Οικονομικών και Υγείας κ.κ. Γιώργο Ζανιά και Χρήστο Κίττα.
Από την πλευρά του κ. Κίττα, ωστόσο, επισημαίνεται ότι δεν έχει τεθεί τέτοιο δίλημμα στους φαρμακοποιούς, οι οποίοι διαμηνύουν ότι αν δεν πληρωθούν, δεν σταματούν τις κινητοποιήσεις.
Αντικείμενο της σύσκεψης ήταν η τακτοποίηση των χρεών του Εθνικού Οργανισμού Παροχής Υπηρεσιών Υγείας (ΕΟΠΥΥ) προς τους παρόχους.
Οι υπηρεσιακοί παράγοντες ανέφεραν ότι είναι διαθέσιμο ποσό των 210 εκατομμυρίων ευρώ για τις οφειλές του Απριλίου, το οποίο αναμένεται να λογιστικοποιηθεί μετά τις εκλογές.
Η εξόφληση των οφειλόμενων προηγούμενων ετών δεν είναι δυνατόν να γίνει από την υπηρεσιακή κυβέρνηση, καθώς συναρτάται με τη συνολικότερη εξόφληση των οφειλομένων του δημοσίου, ύψους 6,5 δισ. ευρώ, η οποία θα ξεκινήσει με την εκταμίευση της επόμενης δόσης της δανειακής σύμβασης. 
Οι τελικές αποφάσεις της κυβέρνησης αναμένεται να ανακοινωθούν την Τετάρτη.
Ταλαιπωρία
Οι κυβερνητικές παρεμβάσεις έχουν οδηγήσει σε μερική λύση του προβλήματος. Υπάρχει μία σχετική ομαλοποίηση με τη διάθεση φαρμάκων για σοβαρές παθήσεις από τα νοσοκομεία, αλλά παραμένει η εκκρεμότητα με τα σκευάσματα που διατίθενται από τα ιδιωτικά φαρμακεία.
Ασθενείς έσπευσαν την Τρίτη στα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ να προμηθευτούν ακριβά φάρμακα, τα οποία δεν διαθέτουν τα νοσοκομεία των νοσοκομείων.
Αποτέλεσμα ήταν να υπάρξουν ουρές και ταλαιπωρία. Από το υπουργείο Υγείας εκτιμάται ότι η κατάσταση θα ομαλοποιηθεί έως την Τετάρτη.
Ρύθμιση
Σε σύσκεψη που έγινε τη Δευτέρα στο μέγαρο Μαξίμου, υπό την προεδρία του πρωθυπουργού κ. Παναγιώτη Πικραμμένου, με τη συμμετοχή του υπουργού Υγείας κ. Χρήστου Κίττα, του υπουργού Επικρατείας κ. Αντώνη Αργυρού και υπηρεσιακών παραγόντων, είχαν αποφασιστεί τα εξής:
  • Ύστερα από συμφωνία με φαρμακευτικές εταιρείες που επιτεύχθηκε τις προηγούμενες μέρες, η χορήγηση φαρμάκων στους καρκινοπαθείς θα συνεχιστεί από τα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ, των δημόσιων νοσοκομείων και ιδιωτικών κλινικών μέσω του ΕΟΠΥΥ.
  • Γίνονται ενέργειες προκειμένου να επισπευσθεί η διαδικασία θεώρησης των χρηματικών ενταλμάτων πληρωμής, η οποία είναι απαραίτητη για την εξόφληση των προμηθευτών νοσοκομείων ώστε να μη διακοπεί η χορήγηση υλικών. Σε αυτό το πλαίσιο ο πρωθυπουργός αποστέλλει επιστολή στον πρόεδρο του Ελεγκτικού Συνεδρίου Ι. Καραβοκύρη στην οποία παρακαλεί να γίνουν οι απαραίτητες ενέργειες και από την πλευρά του αρμόδιου δικαστηρίου λαμβάνοντας υπόψη το επείγον του προβλήματος.
  • Έγινε επικοινωνία με τους προμηθευτές προκειμένου να συνεχιστεί απρόσκοπτα ο εφοδιασμός των δημόσιων νοσοκομείων με ιατροφαρμακευτικό εξοπλισμό. Από την πλευρά των προμηθευτών εκφράστηκε κατανόηση και δόθηκε υπόσχεση για την καταβολή προσπαθειών για τη θετική αντιμετώπιση των προβλημάτων.
  • Για το ζήτημα του συμψηφισμού που τίθεται από την πλευρά των φαρμακοποιών, παρατηρείται ότι δεν υφίσταται νομοθετικό πλαίσιο για κάτι τέτοιο και είναι γνωστό ότι η υπηρεσιακή κυβέρνηση δεν έχει τη δυνατότητα να νομοθετεί.
Κόμματα
Τις παρεμβάσεις των κομμάτων έχει προκαλέσει η κρίση με τα φάρμακα.
Ο πρόεδρος της ΝΔ κ. Αντώνης Σαμαράς επικοινώνησε την Κυριακή τηλεφωνικά με τον πρωθυπουργό κ. Παναγιώτη Πικραμμένο, ζητώντας να βρεθούν χρήματα και να λυθεί το πρόβλημα, ώστε να μην ταλαιπωρούνται οι ασθενείς.
Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ κ. Αλέξης Τσίπρας συναντήθηκε τη Δευτέρα με τον υπουργό Υγείας κ. Χρήστο Κίττα.
Κατά την έξοδό του, είπε ότι '...αυτοί που μας απειλούν ότι αν δεν εφαρμόσουμε το μνημόνιο θα φέρουμε στη χώρα την καταστροφή και το χάος, είναι οι ίδιοι που έφεραν το χώρα στην καταστροφή και το χάος και πρέπει όλοι μαζί να βάλουμε πλάτες, προκειμένου να αποτραπούν τα χειρότερα...'.
Παρέμβαση έκανε προχθές και ο τέως υπουργός Υγείας. Ο κ. Ανδρέας Λοβέρδος εκτίμησε ότι το πρόβλημα προκλήθηκε επειδή η υπηρεσιακή κυβέρνηση δεν μπορεί να δώσει λύση. Ζήτησε να συγκληθεί σύσκεψη εκπροσώπων των πολιτικών κομμάτων με τον υπηρεσιακό υπουργό Υγείας.
Η παρέμβαση Λοβέρδου προκάλεσε την έντονη αντίδραση του προέδρου των νοσοκομειακών γιατρών (ΟΕΝΓΕ) κ. Δημήτρη Βαρνάβα, ο οποίος του καταλόγισε ευθύνες για την κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει ο ΕΟΠΥΥ.
Στη μείωση της επιχορήγησης του ΕΟΠΥΥ, από 0,6% στο 0,4% του ΑΕΠ, απέδωσε τα προβλήματα του Οργανισμού η γενική γραμματέας του ΚΚΕ. Η κ. Αλέκα Παπαρήγα τόνισε ότι ενδεικτικό της ένδειας του ΕΟΠΥΥ είναι ότι πριν δημιουργηθεί ο ΕΟΠΥΥ, μόνον για τους ασφαλισμένους του ΙΚΑ διατίθενταν το 1,4% του ΑΕΠ.
Από τον τομέα Υγείας της Δημοκρατικής Αριστεράς ανακοινώθηκε ότι το σύστημα Υγείας, σε αυτή την οικονομική κρίση, καλείται να σταθεί ανάχωµα στον κίνδυνο της αρρώστιας και την απειλή της προσωπικής ή οικογενειακής κατάρρευσης που µπορεί να προκληθεί από τη σοβαρή ασθένεια.
Σε αυτή τη δύσκολη στιγμή οφείλουν όλοι οι φορείς, επιστήμονες και επαγγελματίες που εμπλέκονται στο χώρο της υγείας, να σταθούν με ευθύνη στο ύψος των περιστάσεων. Πρέπει άμεσα η κυβέρνηση με τη συμβολή όλων των κομμάτων να λάβει τα απαραίτητα μέτρα.
Επίθεση σε έντονο ύφος κατά Σαμαρά και Λοβέρδου, εξαπέλυσε τη Δευτέρα ο πρόεδρος του Φαρμακευτικού Συλλόγου Αττικής (ΦΣΑ).
Ο κ. Κωνσταντίνος Λουράντος κατηγόρησε τον κ. Λοβέρδο ότι προσπαθεί να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα, ενώ για τον κ. Σαμαρά είπε ότι στο τελευταίο διάστημα της συγκυβέρνησης, ο υφυπουργός Υγείας κ. Βαρτζόπουλος, στέλεχος της ΝΔ δεν έκανε απολύτως τίποτα για να διορθώσει κάτι από τα κακώς κείμενα.


Μοιράζονται σήμερα χρήματα σε φαρμακοποιούς- προμηθευτές! Κρίσιμες ανακοινώσεις υπουργού Υγείας



Ανακοινώνει σήμερα η κυβέρνηση τα χρήματα που θα διαθέσει σε όσους δεν έχουν αποπληρωθεί, με την ελπίδα φαρμακοποιοί και προμηθευτές να διακόψουν τις κινητοποιήσεις τους. Ο υπηρεσιακός υπουργός Υγείας Χρήστος Κίττας είναι αυτός που θα μοιράσει το κονδύλι που εξασφαλίστηκε την τελευταία στιγμή από το υπουργείο Οικονομικών και θα κυμαίνεται από 400 έως 500 εκατ. ευρώ.


 Οι ανακοινώσεις θα πραγματοποιηθούν από την οδό Αριστοτέλους στην κεντρική υπηρεσία του υπουργείου Υγείας ενώ θα έχει προηγηθεί μια ιδιαίτερα κρίσιμη σύσκεψη μεταξύ των υπηρεσιακών υπουργών Υγείας και Εργασίας, διευθυντικών στελεχών, αλλά και της διοίκησης του ΕΟΠΥΥ, όπου και θα αποφασισθούν οι τελικές λεπτομέρειες.


Μπορεί τα χρήματα που θα έχουν στη διάθεσή τους τα συναρμόδια υπουργεία να μην είναι πολλά και πιθανότατα θα φθάνουν μόλις τα 500 εκατ. ευρώ, ωστόσο το μοίρασμα θα πρέπει να γίνει άμεσα με στόχο να διακοπούν οι όποιες κινητοποιήσεις στο χώρο της υγείας που δημιουργούν σοβαρά προβλήματα στην εξυπηρέτηση των ασθενών.


Οι υπουργοί θα κληθούν να μοιράσουν αυτό το κονδύλι με προτεραιότητα την εξυπηρέτηση των ασθενών αλλά και όλου του συστήματος ώστε να μπορεί να λειτουργήσει έως τις εκλογές. 
Άλλωστε από τα χρήματα αυτά θα εξαρτηθεί κι αν θα διακόψουν την κινητοποίησή τους οι φαρμακοποιοί που δε δίνουν με πίστωση τα φάρμακά τους στους ασφαλισμένους του ΕΟΠΥΥ. Βέβαια οι φαρμακοποιοί έχουν διαμηνύσει πως αν δε δούνε χρήματα στους λογαριασμούς τους δε θα σταματήσουν καθώς και σε προηγούμενες διαβεβαιώσεις ότι πληρώθηκαν, δεν εξοφλήθηκαν τελικά όλοι.


Με τους προμηθευτές τα πράγματα είναι μάλλον καλύτερα καθώς και με ένα τμήμα μόνο των οφειλών φαίνεται ότι θα ήταν ικανοποιημένοι για να μην προχωρήσουν σε εμπάργκο στα νοσοκομεία και να συνεχίσουν να παραδίδουν κανονικά υγειονομικό υλικό. 


Στη σύσκεψη πάντως που θα πραγματοποιηθεί πριν τις ανακοινώσεις του υπουργού Υγείας θα συζητηθεί και το θέμα της μεταφοράς του ΕΟΠΠΥ στην αποκλειστική αρμοδιότητα του υπουργείου Υγείας γεγονός που σημαίνει ότι ο φορέας θα είναι απαλλαγμένος από εξαρτήσεις του υπουργείου Εργασίας.


ΠΗΓΗ

Πρόεδρος ΕΟΠΥΥ στο iatropedia: “Έτσι θα σωθεί ο οργανισμός”!



Τρεις προτάσεις για την επιβίωση του ΕΟΠΥΥ ανεξάρτητα από μνημόνια και “τρόικες” κατέθεσε ο πρόεδρος του ΕΟΠΥΥ Γεράσιμος Βουδούρης στην υπηρεσιακή κυβέρνηση και αναμένεται να τις παραδώσει και στη νέα κυβέρνηση που θα σχηματισθεί μετά τις εκλογές.
Πως θα “ζήσει” ο φορέας και δε θα ταλαιπωρούνται πια οι ασφαλισμένοι από την έλλειψη ρευστού;

Ο πρόεδρος του ΕΟΠΥΥ Γεράσιμος Βουδούρης έχει καταρτίσει τρεις ειδικές προτάσεις με τις οποίες ο φορέας μπορεί να χρηματοδοτηθεί χωρίς προσκόμματα. Τις προτάσεις αυτές τις οποίες ο ίδιος θεωρεί αποτελεσματικές –όπως σημειώνει στο iatropedia- ανεξάρτητα από πολιτικές συνθήκες και μνημόνια, παρέδωσε ήδη στους αρμόδιους αλλά μέχρι στιγμής δεν έχουν εφαρμοστεί. Όπως λέει χαρακτηριστικά: «ο ΕΟΠΥΥ θα πρέπει να δανειοδοτηθεί με 1 δις ευρώ το οποίο θα εκταμιευθεί όμως τμηματικά και έναντι των εισπράξεων από τα Ταμεία. Η δανειοδότηση θα πρέπει να γίνει από την Ένωση των Ελληνικών Τραπεζών».

Επίσης όπως αναφέρει ο κ.Βουδούρης η είσπραξη των χρημάτων υπέρ του ΕΟΠΥΥ θα πρέπει να γίνεται άμεσα και να πληρώνονται «την ώρα που θα δίνονται οι ασφαλιστικές εισφορές πριν γίνει οποιοσδήποτε διαχωρισμός».
Παράλληλα εξηγεί ότι θα πρέπει να υπάρξει διαχωρισμός των εισφορών του ΕΟΠΥΥ από τα ασφαλιστικά ταμεία και η είσπραξη να γίνεται κατ ευθείαν από την πηγή. «Όποιος δηλαδή πηγαίνει στην τράπεζα να πληρώσει, ένα ποσοστό να πηγαίνει κατ ευθείαν στον ΕΟΠΥΥ». 
Ακόμη ο πρόεδρος του ΕΟΠΥΥ προτείνει «να αυξηθεί η κρατική επιχορήγηση κατά 0,2 του ΑΕΠ ώστε να επανέλθουν τα 500 εκατ ευρώ που αφαιρέθηκαν από τον προϋπολογισμό το προηγούμενο διάστημα». 

ΠΗΓΗ
Κατά τον Γεράσιμο Βουδούρη «είναι λύσεις έξω από τον  προϋπολογισμό του κράτους και το μνημόνιο. Και είναι πράγματα που δεν αλλάζουν ούτε με υπηρεσιακή κυβέρνηση»

Τρίτη 5 Ιουνίου 2012

Ολοκληρώθηκε η σύσκεψη για τις οφειλές σε προμηθευτές, φαρμακοποιούς





Η οριστικοποίηση των ποσών που θα δοθούν από το Δημόσιο για τις οφειλές προς προμηθευτές, φαρμακοποιούς, κλινικές, κ.λπ., ήταν το αντικείμενο σύσκεψης των υπηρεσιακών υπουργών Οικονομικών και Υγείας...
Γιώργου Ζανιά και Χρήστου Κίττα αντίστοιχα, στο υπουργείο Οικονομικών.
Όπως μεταδίδει το ΑΜΠΕ, επικαλούμενο παράγοντες που συμμετείχαν στη σύσκεψη, ποσό ύψους 70 εκατ. ευρώ θα δοθεί στους φαρμακοποιούς για τις οφειλές Μαρτίου του ΕΟΠΥΥ, ενώ διαθέσιμο είναι και ποσό 210 εκατ. ευρώ για τις οφειλές του Απριλίου, αλλά πρέπει πρώτα να λογιστικοποιηθεί, κίνηση στην οποία αναμένεται να προχωρήσει η κυβέρνηση που θα προκύψει από τις εκλογές.
Όσον αφορά στην εξόφληση των οφειλόμενων προηγούμενων ετών, αυτή -σημειώνεται- δεν είναι δυνατόν να γίνει από την υπηρεσιακή κυβέρνηση, αφού συναρτάται με τη συνολικότερη εξόφληση των οφειλομένων του Δημοσίου ύψους 6,5 δισ. ευρώ, η οποία θα ξεκινήσει με την εκταμίευση της επόμενης δόσης της δανειακής σύμβασης. Σύμφωνα με τους ίδιους παράγοντες, οι τελικές αποφάσεις αναμένεται να ανακοινωθούν αύριο.



ΠΗΓΗ