Κυριακή 3 Μαρτίου 2013

Θέμα: Παλαιές οφειλές των Ασφαλιστικών Ταμείων προς Φυσικοθεραπευτές.


Θέμα: Παλαιές  οφειλές των Ασφαλιστικών Ταμείων προς Φυσικοθεραπευτές.

Αξιότιμε Κύριε Υπουργέ
Με το άρθρο 34 παρ. 4 του Ν. 4038/2012 (ΦΕΚ Β΄/14/02.02.2012),  «Επείγουσες ρυθμίσεις που αφορούν την εφαρμογή του μεσοπρόθεσμου πλαισίου δημοσιονομικής στρατηγικής 2012-2015», πριν την εξόφληση των οφειλών των Ασφαλιστικών Ταμείων προς τους παρόχους υπηρεσιών υγείας προβλεπόταν η έκδοση Κοινής Υπουργικής Απόφασης. Πράγματι στις 04-02-13 δημοσιεύτηκε η υπ’ αριθμ. ΟΙΚ.9425/2013 (ΦΕΚ Β'/188/2013) ΚΥΑ, όπου ορίζονται οι προϋποθέσεις αποπληρωμής των δεδουλευμένων για το χρονικό διάστημα  έως 31-10-2011.
 To μόνο που δεν όριζε η Απόφαση ήταν το χρονοδιάγραμμα εξόφλησης. Έτσι η συνεχιζόμενη καθυστέρηση αποπληρωμής επιβαρύνει ακόμη περισσότερο την ήδη κακή οικονομική κατάσταση των περισσοτέρων παρόχων, υποβαθμίζει τις Υπηρεσίες υγείας και στιγματίζει παράλληλα τη δημόσια εικόνα της χώρας και του Κρατικού

μηχανισμού απέναντι στους δανειστές μας και τη ‘’τρόικα’’. Σύμφωνα μάλιστα με δημοσιογραφικές πληροφορίες ο Πρωθυπουργός γι’ αυτή την κατάσταση είναι αρκετά ενοχλημένος.
Το θέμα εστιάζεται στο γεγονός ότι, ενώ τα χρήματα είναι διαθέσιμα δε μπορούν να καταβληθούν στους δικαιούχους, γιατί το Ελεγκτικό Συνέδριο αρνείται να εκδώσει εντάλματα πληρωμής για δαπάνες που δεν έχουν εκκαθαριστεί, είτε με πρόχειρο λογιστικό είτε με οριστικό έλεγχο.  Δυστυχώς, το πρόβλημα θα παραμείνει άλυτο για μακρύ διάστημα, εάν οι ΥΠΑΔ και τα υπόλοιπα Ταμεία δε στελεχωθούν με το ανάλογο προσωπικό, ώστε να προχωρήσουν οι εκκαθαρίσεις που είναι ιδιαίτερα χρονοβόρες. Αυτή τη στιγμή οι υπάλληλοι των ΥΠΑΔ και των άλλων Ταμείων δεν επαρκούν ούτε για τις τρέχουσες ανάγκες.  Ίσως, ο πρόχειρος λογιστικός έλεγχος που γνωρίζουμε θα συντόμευε την όλη διαδικασία, αλλά κατά τη γνώμη μας θα διαιώνιζε τις εκκρεμότητες,  καθώς θα άφηνε νέα ανοικτά υπόλοιπα, για τα οποία φοβούμαστε ότι το πιθανότερο να μην υπάρξει ποτέ οριστική εκκαθάριση.
Γι’ αυτούς τους λόγους, εμείς προτείνουμε  η πληρωμή μας να γίνει  με βάση τα  χρηματικά ποσά των δαπανών στο σύνολό τους  με παρακράτηση φυσικά  του άδικου ποσοστού του ‘’κουρέματος’’ και των  κρατήσεων. Άλλωστε, είναι γνωστό ότι μέσω των μηχανισμών εκκαθάρισης που διέθεταν τα ταμεία, ο μέσος όρος των σφαλμάτων που εντοπίζονταν δεν ξεπερνούσε το 3-5%. Ο ΟΠΑΔ που είχε ως εκκαθαριστές τις ΥΔΕ είχε ετήσιες περικοπές της τάξεως του 1,5%.  Άρα το ‘’ποσοστό κουρέματος’’ που έχει οριστεί για τους Φυσικοθεραπευτές (10%) ξεπερνά σε κάθε περίπτωση το μέσο όρο σφαλμάτων των λογαριασμών και μάλιστα τον υπερκαλύπτει. Σε αυτή την περίπτωση θα ήταν σκόπιμο  το ελεγκτικό συνέδριο να ασκήσει κατασταλτικό έλεγχο στο τέλος της οικονομικής χρήσης (κλείσιμο βιβλίων) αντί του συνήθους προληπτικού ελέγχου πριν από την έκδοση των ενταλμάτων πληρωμής.
Θα πρέπει λοιπόν να υπάρξει νομοθετική πρωτοβουλία ώστε να επιταχυνθεί η διαδικασία εξόφλησής μας και να αποφευχθεί έτσι η περαιτέρω επιδείνωση της ήδη βεβαρημένης οικονομικής κατάστασης των μελών μας. Η τροπολογία που προτείνουμε είναι η ακόλουθη:
" Για την αποπληρωμή των ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων των ενταχθέντων στον ΕΟΠΥΥ κλάδων υγείας των Ασφαλιστικών Ταμείων, ο ΕΟΠΥΥ δύναται να ενταλματοποιεί το σύνολο των δαπανών χωρίς οριστική εκκαθάριση, εφόσον προς τούτο παρέχεται έκπτωση από τους παρόχους, οι οποίοι απαραίτητα θα καταθέτουν υπεύθυνη δήλωση ότι παραιτούνται από κάθε περαιτέρω αξίωση. Οι σχετικές δαπάνες απαλλάσσονται από τον προληπτικό έλεγχο του Ελεγκτικού Συνεδρίου, το οποίο προβαίνει μόνο σε θεώρηση των σχετικών χρηματικών ενταλμάτων. Στην περίπτωση που τα  ποσά που θα προκύψουν με την εκκαθάριση των παραστατικών είναι μικρότερα των καταβληθέντων, η διαφορά θα παρακρατείται από τους επόμενους λογαριασμούς ή, εάν δεν υπάρχουν νεότεροι λογαριασμοί εντός τριμήνου, η διαφορά θα αναζητείται από τον ΕΟΠΥΥ κατά τις διατάξεις περί αχρεωστήτως καταβληθέντων ποσών".
Μάλιστα, θα προτείναμε να αποδοθούν επίσης χωρίς εκκαθάριση, στη περίπτωση αδυναμίας οριστικής σε σύντομο διάστημα, το υπολειπόμενο 10% από τον ΕΟΠΥΥ για δαπάνες του 2012 , οι οφειλές του ΟΠΑΔ για τον ενδέκατο  & δωδέκατο μήνα του 2011 και όλες οι οφειλές (μετά τις 31-10-11) από τους ενταγμένους στον ΕΟΠΥΥ κλάδους Υγείας. Οι τυχόν προκύπτουσες διαφορές στον οριστικό έλεγχο θα τακτοποιούνται με τον τρόπο που προαναφέραμε.
Με τις παραπάνω προτάσεις μας μπορεί να καταπατούνται κάποιες δημοσιολογιστικές διατάξεις, αλλά τα οφέλη που θα προκύψουν για όλους θα είναι πολύ μεγάλα.
Κύριε Υπουργέ
Αν την ίδια αντισυμβατική συμπεριφορά σε καθυστέρηση πληρωμών είχε οποιοσδήποτε  Έλληνας φορολογούμενος, εκτός από τις προσαυξήσεις που προβλέπονται  θα είχε και τις ανάλογες ποινικές κυρώσεις. Το κράτος προφανώς δεν υπάγεται σε συνταγματικές δεσμεύσεις και νομοθετικούς περιορισμούς και έτσι μπορεί να αυθαιρετεί σε βάρος των πολιτών του, έχοντας παράλληλα εξασφαλίσει και την ατιμωρησία για τη συμπεριφορά του από τη δικαστική εξουσία. Επίσης δε μπορεί το κράτος, προκειμένου να συνεχίσει να ασκεί την κοινωνική του πολιτική, να δανείζεται από εξαθλιωμένους πολίτες.
Παρακαλούμε για τις δικές σας ενέργειες.


Με τιμή

Για το ΚΔΣ
Της Πανελλήνιας Ένωσης Ελευθεροεπαγγελματιών Φυσικοθεραπευτών
Ο  Πρόεδρος                                      Η Γραμματέας
 Γεώργιος  Τσαγρής                  Κωνσταντίνα  Σπηλιοπούλου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου